Deze blog

Op 9 januari 2012 begon ik deze blog. Een leuke manier om een dagboek van mijn creatieve uitspattingen bij te houden en die te delen met anderen. Veel kijkplezier, marianne.hauwelaert @gmail.com

maandag 15 oktober 2012

Afwerkingen en nieuwe plannen

Na de 7 daagse tentoonstelling in het Belfort van Aalst was het tijd om even wat huishoudelijk werk in te halen. Gelukkig kan ik nu, na al dat poetsen, schrobben, wassen en plassen, weer denken aan gezellig zitten haken, boetseren en schrijven.

Op de agenda staan:
  • eerst het Poekie-kerstverhaal afwerken. Dus alle patronen voor de nieuwe knuffels die meespelen in het verhaal afwerken, en de illustraties maken voor het boekje. Dat wil zeggen dat ik nu mijn kerstboom al moet gaan zetten! Gelukkig zal ik wel wat hulp krijgen van mijn goede vriendin Frieda :-) 

  • ondertussen wil ik mij in het boetseren toeleggen op het maken van baby'tjes, vooral kerstbaby'tjes. De bestelde klei is er al, enkel nog de rode Fimo klei voor de mutsjes moet ik nog halen en dan kan ik aan de slag :-)
 
  • ook ga ik proberen om voor Jan Boyen, de man achter de kermisattracties op de tentoonstelling, uit te zoeken wat de beste manier is om poppetjes, taferelen en dergelijke te maken om zijn kermis nog meer te doen leven. Ik heb wel al een paar idee├źn :-)

  • verder loop ik al een jaar of 2 met het idee om eens een prachtige bruidsjurk te haken. Vorig jaar kocht ik een verstelbare paspop en nu heb ik de onderrok voor de jurk gekocht, dus het begint vorm te krijgen. Deze week ga ik het haakkatoen bestellen, heel fijn, voor haakpen 1, denk ik. Het kleed zou ik graag binnen 2 jaar af hebben, dan is er namelijk weer een tentoonstelling in het Belfort. Eens zien of dat lukt :-)



  • dan tussendoor ook mijn beeld, moeder, vader en kind verder afwerken.





Dus, heel wat projecten om af te werken, ik kan haast niet wachten om eraan te beginnen. Ik hou jullie op de hoogte!


2 opmerkingen:

  1. Zoveel plannen... Ben benieuwt naar de kerstbaby's. En ook naar dat onderste beeld. Maar daar zal wel nog wat werk aan zijn...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, je bent weer heel wat van plan.
    Ik ben erg benieuwd naar die trouwjurk die je van plan bent te haken, echt een superidee!
    Ook een leuk idee om de kermisattracties wat verder te verlevendigen.
    Je hebt ons weer allemaal erg benieuwd gemaakt ;-)
    Veel succes ermee,
    Duimelijntje

    BeantwoordenVerwijderen