Deze blog

Op 9 januari 2012 begon ik deze blog. Een leuke manier om een dagboek van mijn creatieve uitspattingen bij te houden en die te delen met anderen. Veel kijkplezier, marianne.hauwelaert @gmail.com

dinsdag 23 oktober 2012

Deze was ik nog vergeten

Deze twee moet ik ook nog verder afwerken. Ja, ik heb altijd twee dingen gelijk op de naalden staan, zo kan ik eens afwisselen. Het zijn/worden twee gilets. De ene met de vele kleuren is een hele dikke (nldn 8). Ik moet nog één mouw afwerken, ik wil er ook een leuk tafereel op haken, een boom, dieren...
Dan moet er ook nog een binnenjas in, zo kan ik hem echt dragen als winterjas. Ik denk, als ik nog genoeg garen over heb, dat ik er ook een leuke kap aanmaak. Dit alles ga ik nu eerst afwerken. (eigen patroon)



Daarna volgt de tweede gilet. Dit is met dunnere nldn. Het bovenste gedeelte is heel aansluitend en gaat dicht met een grote knoop onder de borst, naar beneden toe gaat hij heel wijd open. Er moeten ook nog mouwen in. De knoop wil ik zelf maken van Fimo. (eigen patroon)


Wanneer deze gilets klaar zijn, begin ik aan het grote werk de trouwjurk. Ik heb al een deel van het garen en ik waag mij aan haaknaald nr°1.

Ondertussen heb ik ook dit kleine kabouter baby'tje geboetseerd. Zo kom ik wat in de sfeer om kerstbaby'tjes te boetseren.





6 opmerkingen:

  1. ik verlang al om die " winterjas " te zien
    superidee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die breisels zien er nu al heel mooi uit, prachtige kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ligt daar voor kleedje op je tafel ? Ook zelf
    geh(m)aakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, deze heeft mijn tante gemaakt, zo'n 27 jaar geleden.
      Ik denk dat ik die haak-en breikriebels van haar heb :-)
      Ik heb ook al veel van deze dingen gehaakt, eigenlijk moet ik die ook eens op mijn blog zetten bij haak-en breiwerken.

      Verwijderen
  4. Mooie breiwerken! Dat kaboutertje heeft wel een hele grote muts... Geen klei meer voor een broekje?... ha, ha...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je jasje zal lekker warm zijn deze winter! Met de vrolijke kleurtjes fleur je zo de donkere dagen op. Kabouters hebben waarschijnlijk geen kou zolang ze maar een grote, warme muts op hebben.:-) Leuk Janneke!

    BeantwoordenVerwijderen