Deze blog

Op 9 januari 2012 begon ik deze blog. Een leuke manier om een dagboek van mijn creatieve uitspattingen bij te houden en die te delen met anderen. Veel kijkplezier, marianne.hauwelaert @gmail.com

zaterdag 8 december 2012

Een paar dagen Ardennen, met sneeuw!


Toen ik vrijdagmorgen door het raam keek, verscheen er een brede glimlach op mijn gezicht. Het bos had tijdens de nacht een ware metamorfose ondergaan.Terwijl de sneeuwvlokken nog steeds zachtjes naar beneden dwarrelden, kon ik genieten van een prachtig sneeuwlandschap. Op de grond lag een schitterend wit tapijt, de takken van de bomen droegen nu een laagje sneeuw. Vooral de sparren waren bijzonder mooi aangekleed, een idyllisch plaatje voor een kerstkaart.
Samen met onze twee honden ging ik buiten een kijkje nemen. Aarzelend stapten ze op het witte tapijt en staken hun nieuwsgierige snuit diep in de sneeuw. Als gek geworden renden ze in het rond, blijkbaar had dit gebeuren een heel verfrissend effect op hen.
De stilte van het bos, het zachte gekraak onder mijn laarzen, en mijn twee honden die door de sneeuw holden, vulden mijn hart met een gelukzalig gevoel. Voor mij was dit het mooiste plekje op aarde.

Wat later werd mijn aandacht getrokken door een paar vogeltjes. Voor hen is dit natuurlijk een minder mooie tijd. Daarom wil ik wat hulp voor hen vragen. Hang wat eten in de bomen zodat ze toch de winter doorkomen. Dan zal je zien dat ze in de lente opnieuw onze bomen vullen met plezier. Dus een graantje hier en daar zorgt voor veel kijk- en luisterplezier volgend jaar.


                         Mijn vader, ik en onze twee honden Izzy en Noah



3 opmerkingen:

  1. Hoe fijn, dat het net sneeuwde toen je er was. Hoort er een beetje bij in de winter. Moet vast prachtig zijn..

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is net of ik de inleiding van een prachtig verhaal aan het lezen ben. Ik vraag mij af welk avontuur er volgt? Misschien wonen er wel winterelfen in dit mooie bos? Of spreken de dieren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hetzelfde gevoel hier! het begin van een nieuw boek?

      Verwijderen