Deze blog

Op 9 januari 2012 begon ik deze blog. Een leuke manier om een dagboek van mijn creatieve uitspattingen bij te houden en die te delen met anderen. Veel kijkplezier, marianne.hauwelaert @gmail.com

dinsdag 11 december 2012

Huisdier in de bloemetjes (3)


In het vorige berichtje konden jullie al kennismaken met mijn twee honden Izzy en Noah. 
Izzy en Noah zijn echt wel twee uitersten, Izzy, een Fox Terriër, is van nature heel actief en heeft een fel ontwikkeld jachtinstinct. Steeds loopt zij achter mij aan met een houding van “hé, wat ga je doen, mag ik mee, gooi eens een balletje, o, ga je naar buiten, gaan we rennen jaja?”. Noah, een Cavalier King Charles-spaniël, die is het liefst helemaal Zen, hij wil amper naar buiten om een plasje te doen. Lekker languit in de zetel is meer zijn ding. Als ik zijn halsbandje wil omdoen om te gaan wandelen, trekt hij suf zijn ene oog open, en zie ik hem denken: “Nee, niet weer, laat mij toch lekker liggen”. Soms verstopt hij zich achter de zetel en duurt het even voor we naar buiten kunnen. Ondertussen staat Izzy, al helemaal opgewonden, voor de deur te springen als een kangoeroe. Eens ze buiten zijn is alles weer rustig en loopt Izzy, heel alert, een meter of twee voorop, terwijl Noah op zijn gemak naast mij loopt en hoopt dat hij snel weer thuis zal zijn.




 

1 opmerking:

  1. Nu ik het berichtje eindelijk kan lezen wil ik graag zeggen dat ik het weer een mooi eerbetoon vind aan twee van je diertjes!
    Het zier echt twee lieve hondjes uit (en ik heb het niet eens voor honden ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen