Deze blog

Op 9 januari 2012 begon ik deze blog. Een leuke manier om een dagboek van mijn creatieve uitspattingen bij te houden en die te delen met anderen. Veel kijkplezier, marianne.hauwelaert @gmail.com

woensdag 20 maart 2013

Mosgriet en mosschrift

Dit zou dan mijn mosgriet moeten worden. Het is de bedoeling dat deze dame helemaal vol mos gaat groeien en zo een levend 3D schilderij gaat vormen. Ik weet niet of dit gaat lukken, ik doe in ieder geval mijn best om het aangebrachte mengsel vochtig te houden.
Het mengsel: 3x1 handvol gewassen levend mos - 1 flesje bier - 1 soeplepel suiker - 2 lepels yoghurt, alles in de blender en dan het mengsel een keer of 2-3 aanbrengen - daarna met plantenspuit vochtig houden.
Op dit moment ziet het er maar een vieze boel uit, maar mocht dit lukken dan zou dit in ieder geval heel mooi zijn.



Mosschrift (titel van mijn boek 'Door het vuur voor Moeder Natuur)
Met een mengsel van fijne suiker en bier heb ik een lijmpapje gemaakt (idee van vriendin Renske), dit heb ik op de geschreven letters aangebracht en daarna het mos. Ben benieuwd of dit gaat groeien.


6 opmerkingen:

  1. Ik duim voor jouw mosgriet!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat het mos maar groeien, laat het mos maar groeien, laat het mos maar groeien, 'k rij het nooit meer af... :-) Of, was dat een liedje over het gras? :-)Succes ermee. Zoals ik je beloofd heb ga ik het ook proberen en dan eens zien wiens mos het het beste zal doen hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel spannend hé, zo'n Mosgriet!!! :)
    Dus ik ben zeker benieuwd naar meer!
    Het mosschrift ziet er alvast tof uit!

    Lieve groetjes, Saskia & Poekie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee!
    Het ziet er ook alvast heel nieuwsgierig-makend uit.
    Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel succes!! Ik benieuwd, ken het niet. Hier smeren ze het meestal in met yoghurt,dat gaat prima!

    Fijn weekend.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen