Deze blog

Op 9 januari 2012 begon ik deze blog. Een leuke manier om een dagboek van mijn creatieve uitspattingen bij te houden en die te delen met anderen. Veel kijkplezier, marianne.hauwelaert @gmail.com

maandag 5 mei 2014

WAK voorbij

Nu de tentoonstelling van de WAK 2014 (thema oorlog) voorbij is, mogen jullie zien wat ik te bieden had. Het eerste werk maakte ik samen met mijn vriendin Renske. Het paard is geboetseerd en springt door het canvas, weg van de gruwel van de oorlog.


De twee volgende werken zijn geboetseerd op een vezelplaat en een canvas. Ze zijn verder afgewerkt met Powertex. Een soldaat die smachtend zijn hand uit steekt naar vrouw en kind.


De schilderijen hieronder zijn gemaakt met olieverf op papier. Een bang meisje en Moeder Natuur die verdrietig neerkijkt op de wereld en zijn geweld.



Het was maar een triestig thema dit jaar, gelukkig is het thema voor volgend jaar vrolijk en plezant.

 


5 opmerkingen:

  1. Indrukwekkend...
    Wat wordt het thema volgend jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het thema voor volgend jaar is "de kleine kunstenaar", over kinderen en kunst, over kleine frutselkunst enz ...

      Verwijderen
  2. Mooie werken Janneke. Je mag fier zijn op je talent. je weet steeds weer origineel uit de hoek te komen. Groetjes, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. Dat paard was heel speciaal.
    Hopelijk tot volgend jaar.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen